woensdag 24 maart 2010

Ding 10: Tijd voor een grote schoonmaak met Social bookmarking


Ja hoor, ook ik behoor tot die groep van mensen die een enorme waslijst met 'favorieten' op de computer heeft staan. Het 'leed' zou nog wel te overzien zijn geweest als het bij een computer was gebleven. Maar helaas ben ik in het bezit van meerdere waslijsten! Daarbij opgeteld nog een aardige lijst met favorieten op mijn computer in de bieb en de chaos is compleet. Gelukkig blijkt er voor (bijna) alles een oplossing en dit keer is dat Delicious. Eerst maar eens wat rondgekeken op het account van 23dingen. Maar daar schrok mijn computer zo van de enorme lijst met tags dat deze onmiddellijk vastliep. Toch nog maar een keer opnieuw geprobeerd en lukte het mij maar net om een bookmark toe te voegen. Uiteindelijk heb ik een eigen account aangemaakt en ben ik nu terug te vinden onder de naam jeanne.serne. Kan ik straks al mijn favorietenlijtjes eens flink opschonen en één hele mooie nieuwe lijst met favoriete websites maken, compleet me tags én op alle computers zichtbaar! Dat is oh zó delicious.
Met name dit laatste aspect lijkt mij erg handig voor informatiemedewerkers in openbare bibliotheken. Door het aanmaken van een eigen 'informatiemedewerkersaccount' kunnen favoriete websites nu heel eenvoudig met elkaar worden gedeeld. Ik zie hier op de lange termijn wel een klein probleempje als ook deze lijst maar blijft groeien. Ontstaat er dan uiteindelijk niet weer eenzelfde situatie als nu op mijn eigen computer?

1 opmerking:

  1. Helemaal goed. Ordenen en weggooien, 't blijven lastige zaken. En ik spreek uit ervaring. Ik gebruik een tooltje Xmarks, waarmee ik alle bookmarks op al mijn computers synchroniseer. Overal heb ik dezelfde bookmarks. En dat heeft voor mij ook grote voordelen.
    Wat een geweldige foto heb je trouwens gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen