vrijdag 26 maart 2010

Ding 13: Google documenten

Voor mij is het een hernieuwde kennismaking met Google documenten (Google Docs & Spreadsheets). Door het volgen van 23dingen werd ik eraan herinnerd dat ik een paar jaar geleden een account had aangemaakt en enkele documenten had geplaatst. Toch maar weer even gekeken naar deze vergeten documenten en zowaar... ook een nieuwe aanwinst! Waarom maak ik hier nooit gebruik van? Ik 'klaag' regelmatig hoe onhandig het is om alle teksten voor ons activiteitenboekje Leuke dingen doen, in en om de bieb te versturen naar de vormgever, weer terug te krijgen, alle correcties van mijn collega's bij elkaar te krijgen, opnieuw te versturen mét de wijzigingen en correcties, en ga zo nog maar even door. Kan dus veel handiger door Google documenten te gebruiken en samen te werken aan het tekstdocument.


afbeelding Google documenten

Ik ben ook wel wat hardleers want al enige jaren terug heb ik als deeltijdstudent aan de Hogeschool van Amsterdam gewerkt met BSCW -Basic Support for Cooperative Work - een groupwaretoepassing waarmee je heel gemakkelijk kon samenwerken met studenten en docenten van de HvA. Hoe BSCW gebruikt kon worden, was een van de eerste opdrachten die ik kreeg en bleek tijdens mijn studie erg handig.
Mijn opdracht voor nu? Het volgende activiteitenboekje op Google documenten!

1 opmerking:

  1. Het is als met zoveel zaken, het moet in je systeem komen en vaak gebruikt worden, om het ook in je systeem te laten blijven zitten. Daarvoor is het volgen van 23Dingen ook bedoeld. De hulpmiddelen zelf ervaren, je bedenken waarvoor je het kunt gaan gebruiken en die dingen toe te passen die voor jou een meerwaarde zijn. Je weet wat het is, maar het beklijft pas echt als je het ook werkelijk blijft gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen