vrijdag 19 februari 2010

Ding 7: Nóg een keer Flickr

Flickr. Het blijft mij fascineren! Inmiddels heb ik een eigen account geopend en een paar foto's geplaatst. Ik heb even getwijfeld om de foto's ''public'' te maken, maar wacht hier nog even mee. Mijn oudste dochter staat op de foto, samen met haar hond Linn. Toch maar eerst even vragen of zij er geen probleem mee heeft dat zij en Linn straks door de hele wereld bekeken zullen worden. Hier alvast een voorproefje:


''Ilse leert Linn zwemmen'' (1)

Verder nog Flickr Color bekeken. Dit doet mij denken aan Qubic Colour Search, een methode om op kleur te zoeken in de digitale collectie van het Hermitage Museum. Op Google Maps nog even gezocht naar het adres en foto's van mijn geboorteadres in Amsterdam. De oude woningen zijn verdwenen en hiervoor in de plaats heel veel nieuwbouw. De oude woningen zijn op foto's terug te vinden in de beeldbank van het Stadsarchief Amsterdam.

Het resultaat van Trading Card Maker van Flickr plak ik hieronder. Kortom, weer een lange, leerzame avond ''23dingen''. Dit keer toch maar eens op tijd naar bed. Welterusten!

1 opmerking:

  1. Leuk voorbeeld die kleurenzoeker van de Hermitage. Kende ik nog niet.
    Juiste kanttekening bij het delen van foto's van mensen.

    BeantwoordenVerwijderen